Friday, July 24, 2020

Ezeregyéjszakáról mesél a Shiraz Hotel

Már a bejáratnál megérint az igazi marokkói érzés. Az illatok, a színek, a fények. Mind-mind azt súgja, ez egy titokzatos arab világ, mely abban a pillanatban elbűvöl, ahogy csak megérzed.

Szerdán, délután három óra körül érkeztünk meg Egerszalókra, a Mesés Shiraz Hotel parkolójába. Gyors becsekkolás után egyből a lift felé húztuk bőröndjeinket, és perceken belül már a gyönyörű lakosztályunk nappalijában, baldachinek sejtelmes takarásában kóstoltuk az előre bekészített kis falatkákat. Szeretem az ilyen fogadtatást. Apróság, de valahogy a névre szóló köszöntővel együtt azt érzem miatta, hogy odafigyelnek rám, és ilyenkor biztos vagyok benne, hogy elkövetkező napokban is hasonlóan kedves törődésben lesz részem. És nem tévedtem. A Shiraz Hotel minden szegletében azon dolgoztak, hogy mi jól érezzük magunkat.

Átöltözés után az étterem felé sétáltunk. A folyosókon lépkedve Seherezádé és az Ezeregyéjszaka meséi jutottak eszembe. A Casablanca báron áthaladva füstölők illatában férjemre néztem, és megállapítottuk, hogy valószínűleg a gyönyörű mesehős is hasonló környezetben mesélhetett ezeregy éjszakán keresztül. Az étterembe belépve egy, a Dubai kertre néző asztalt választottunk. Szökőkutak és szépen vágott örökzöldek, virágok mosolyogtak ránk kintről. Könnyű ebédet fogyasztottunk, halat, csirkét, előételnek pedig marokkói ízvilágú padlizsánkrémet kóstoltunk. Száraz pezsgővel koccintottunk, majd ismét a hosszú, sejtelmes fényben úszó folyosókon át visszatértünk a szobánkba.

Immár fürdőruhában, puha köntösbe burkolózva a wellness felé vettük az irányt. Mivel csodás idő volt, így kint, a Marokkói Pihenőkertben nyugágyat választottunk, és átadtuk magunkat a teljes pihenésnek. Halk zene szólt, a medence Beach bárjában Aperol Spritzet kevertek nekünk, és a frissen nyírt pázsit illatában elméláztunk. Órákon át néztük a medencében romantikázó párokat, akik mellett tökéletesen jól érezték magukat az unokájukkal játszó nagyszülők is. A hotel kínál kifejezetten felnőtteknek páros hétvégéket, de a gyermekek számára is sok élményt rejt ez a marokkói ékszerdoboz. Mi is felfrissítettük magunkat a kültéri medence vizében, majd korgó gyomrunk jelezte, hogy lassan vacsoraidő közeleg.

A svédasztal szebbnél szebb finomságokkal hívogatott. Kis táblák jelezték, hogy mit tartalmaz az étel, így mindenki könnyen megtalálhatja a neki megfelelő fogást. A halaktól elkezdve, a hagyományos ízvilágon túl, igazi kulináris különlegességeket is kínálnak. Ínycsiklandó sajtkrémlevessel nyitottam az élvezetek tárházának ajtaját. A grill részleg volt számomra az igazi menyország! Borjúmájat és erdei gombás rizottót varázsolt a tányéromra a séf, majd lédús, mézédes görögdinnyével koronáztam meg a késő estig tartó, romantikus vacsorát. A teraszon, hangulatos kis asztalhoz koktélokat rendeltünk, és a kellemes nyári estét egy békés beszélgetéssel zártuk.

Másnap reggel kipihenten nyújtózkodtam a hatalmas méretű ágyon, miközben hallgattam az esőcseppek koppanását az ablakpárkányon. Kivételesen nem szomorodtam el miattuk, hiszen tudtam, hogy bent is rengeteg lehetőséget kínál az Arab Fürdőház. Az előző esti finomságok után izgatottan vártam, hogy megpillanthassam a reggelit kínáló asztalokat. Természetesen cseppet sem csalódtam. Hatalmas választék, és odafigyelés fogadott. Külön gluténmentes termékeknek kialakított helyen várt a friss pékárú, beleértve a bagettet, zsömlét, és a különösen finom sós aprósüteményt is. Sajtokat, tojást és kis kolbászkákat választottam hozzá, majd friss gyümölcslével fogyasztottam el a nagyon is kedvemre való falatokat.

Jóllakottan mentünk be a sejtelmes fényekben úszó medencék közé, hogy felfedezzük az igazi Perzsa Szaunavilágot és az Iráni Hammamot. Mentatea illatban élveztük az óarab fürdőkultúra nyújtotta élményeket, a gőzfürdőt és a rózsaillatú vízzel feltöltött romantikus pezsgőfürdőt. A finn szaunában feltöltődtünk, majd aquameditációs szobában a víz végtelen ringatásában átéltük a teljes nyugalmat. Közben az esőt felváltotta a verőfényes napsütés, így nem hagyhattuk ki, hogy a pingpongasztal irányába induljunk.

A játékos meccsek után még pár órát pihentünk a kék és arany fényekben úszó fürdőház egyik kör alakú romantikus kis ágyán, majd estébe nyúlóan úszkáltunk és beszélgettünk a hatalmas U alakú medencében, kipróbálva a 17 élményelemet, melyek a kellemes félhomályban megtestesítették az igazi Shiraz-élményt.

A vacsora ismét tökéletes volt. Halat és zöldségeket választottam, férjem pedig a grillről illatos, friss falatokat hozott. Az estét igazi arab élménnyel koronáztuk meg, amikor a bárban kellemes zene és koktélok mellett vízipipát kértünk. Cherry aromájú füstkarikák között késő estig beszélgettünk, majd baldachinos ágyunkban nyugovóra hajtottuk fejünket. Hamar elrepült ez a két éjszaka, de boldogan, feltöltődve hagytuk el a Mesés Shiraz Hotel leanderek ölelésébe nyíló ajtaját. A délelőtti napsugarak mind-mind mosolyogva súgták, hogy visszavárnak minket.